MINGUZZI, Antonio
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.181
NA - Nord America 1.461
AS - Asia 622
SA - Sud America 230
AF - Africa 19
OC - Oceania 2
Totale 4.515
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.430
RU - Federazione Russa 1.192
SG - Singapore 347
IT - Italia 288
FR - Francia 257
BR - Brasile 205
CN - Cina 123
SE - Svezia 106
UA - Ucraina 92
VN - Vietnam 82
DE - Germania 80
GB - Regno Unito 43
BE - Belgio 29
CA - Canada 18
ES - Italia 15
IE - Irlanda 15
IN - India 13
AR - Argentina 11
FI - Finlandia 11
MX - Messico 9
PL - Polonia 8
TR - Turchia 8
ZA - Sudafrica 8
AT - Austria 7
BD - Bangladesh 7
CZ - Repubblica Ceca 7
IQ - Iraq 6
LT - Lituania 6
NL - Olanda 6
EC - Ecuador 5
JP - Giappone 5
RO - Romania 5
TH - Thailandia 4
EE - Estonia 3
HK - Hong Kong 3
IR - Iran 3
PK - Pakistan 3
PY - Paraguay 3
BG - Bulgaria 2
CL - Cile 2
CO - Colombia 2
ID - Indonesia 2
KE - Kenya 2
KR - Corea 2
KZ - Kazakistan 2
LV - Lettonia 2
NP - Nepal 2
SA - Arabia Saudita 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
TN - Tunisia 2
UY - Uruguay 2
UZ - Uzbekistan 2
AU - Australia 1
AZ - Azerbaigian 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
CG - Congo 1
CH - Svizzera 1
CI - Costa d'Avorio 1
DK - Danimarca 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EG - Egitto 1
GA - Gabon 1
HR - Croazia 1
IL - Israele 1
JM - Giamaica 1
JO - Giordania 1
KG - Kirghizistan 1
KH - Cambogia 1
MA - Marocco 1
MC - Monaco 1
NG - Nigeria 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
PR - Porto Rico 1
TW - Taiwan 1
Totale 4.515
Città #
Dallas 394
The Dalles 236
Singapore 197
Moscow 94
Boardman 87
Nyköping 77
Yubileyny 63
Ogden 59
Naples 45
Beijing 43
Rome 43
Los Angeles 42
Dong Ket 41
Chandler 40
Shanghai 35
Ashburn 34
Munich 34
New York 30
Brussels 28
Jacksonville 25
Milan 23
Assago 20
Dearborn 19
São Paulo 17
Dublin 15
Ho Chi Minh City 15
Brooklyn 13
Frankfurt am Main 13
Des Moines 12
Huelva 12
London 12
Santa Clara 11
Belo Horizonte 9
Hanoi 9
Boston 8
Lawrence 8
Princeton 8
Rio de Janeiro 8
Catania 7
Curitiba 7
Helsinki 7
Ottawa 7
Atlanta 6
Johannesburg 6
Phoenix 6
Selargius 6
Wilmington 6
Chennai 5
Chicago 5
Lauterbourg 5
Pomigliano d'Arco 5
Porto Alegre 5
San Francisco 5
Seattle 5
Tokyo 5
Venice 5
Warsaw 5
Albavilla 4
Brno 4
Council Bluffs 4
Fiumicello 4
Guangzhou 4
Monte di Procida 4
Montreal 4
Parma 4
Piracicaba 4
Roubaix 4
Shenyang 4
Stockholm 4
Woodbridge 4
Bexley 3
Chiang Mai 3
Dhaka 3
Duque de Caxias 3
Düsseldorf 3
Fortaleza 3
Hangzhou 3
Hong Kong 3
Istanbul 3
Jinan 3
Kyiv 3
Manchester 3
Ningbo 3
Nuremberg 3
Osasco 3
Poplar 3
Porto San Giorgio 3
Salvador 3
Santa Marinella 3
Tallinn 3
Tianjin 3
Truccazzano 3
Turin 3
Wroclaw 3
Ankara 2
Ann Arbor 2
Araçatuba 2
Aversa 2
Bari 2
Bauru 2
Totale 2.123
Nome #
La misura dell'impatto sociale delle attività sportive 376
"The network between the economic environment and the entrepreneurial culture in small firms", 135
Considerazioni metodologiche sui modelli di competitività internazionale delle imprese 131
Apprentissage et culture d'entreprise dans les PME. Une analyse explorative intersettorielle 122
Cultura imprenditoriale e processi di internazionalizzazione 115
Trasformazione e sostenibilità nelle destinazioni urbane. Lo sviluppo turistico della città di Napoli 92
Role and importance of entrepreneurial internazionalization. The experiences of small/medium firms of mature sectors in Southern Italy" 86
Destination Building. Teorie e pratiche per il management della destinazione turistica 84
Collaboration or community? The impact of the institutional forces in promoting social crowdfunding 84
Evidence from multivariate analysis on Italian small firms 83
Utilizzo terapeutico di un dominio della proteina umana LGALS3BP denominato D2 nell’arteriopatia obliterante periferica e nelle ulcere cutanee croniche. Therapeutic use of a domain of the human LGALS3BP protein called D2 in peripheral arterial disease and chronic skin ulcers. 81
The system of local relations of small firms: territorial and sectorial specificities. 81
Dealing with customer expectations and satisfaction in the tourism sector. An empirical investigation in Italy 70
Le condizioni di efficacia nel processo di sviluppo turistico di un territorio 68
Apprentissage et culture d’entreprise dans les PME: une analyse explorative intersectorielle 66
Policy Network and Destination Management. An Italian Case Study 65
CULTURA IMPRENDITORIALE E INFORMATION TECNOLOGY NELLA FILIERA DEL TRASPORTO MERCI. ANALISI DI UN CAMPIONE DI IMPRESE DEL MEZZOGIORNO D'ITALIA 65
Una firma, un insegnamento di vita in Strategia e Governo dell'impresa. Scritti in onore di Pietro Genco 62
Entrepreneurial culture in logistics and freight transport: cross-industry and cross-country analysis 62
Destination building e valorizzazione dei beni culturali. Il progetto herakleia 61
Destination Building. A strategic approach to the sustainable development of a tourism destination 61
Company Growth, Diversification and Performance: the Role of Public Financial Grants 61
L’impatto dei fattori di specificità d’impresa, settoriali e locali sull’imprenditorialità nella piccola impresa 60
Crowdfunding as a Support Tool for the Activity of Social Investors 59
Apprendimento imprenditoriale e competitività internazionale delle imprese in alcuni settori del comparto agroalimentare 58
Minguzzi A., Modina M., Filomeni S., Bredice M. Un esperienza di crowdfunding sociale come come strumento di sussidiarietà verticale. Finanziare o gestire una piattaforma modifica l'effetto di impatto sociale di una Fondazione di origine bancaria?, in A.A.V.V. (2023), XVII Colloquio Scientifico sull’impresa sociale. XVII edizione del Colloquio Scientifico sull’impresa sociale, Perugia, 9-10 giugno 2023, Iris Network. 57
Analyzing the Performance of Destination Management Organizations. An empirical study 57
Competitività e sostenibilità turistica delle regioni italiane 56
Tourism, cultural heritage and creative industries. Reciprocal influences and territorial development 56
LA SODDISFAZIONE DEL TURISTA COME STRUMENTO DI VALUTAZIONE DELLA DESTINATION COMPETITIVENESS 56
RUOLO E STRUMENTI PER L'EFFICACIA DI UN OSSERVATORIO TURISTICO REGIONALE 55
DESTINATION COMPETITIVENESS AND EDUCATION SYSTEM: OLD RESOURCES FOR NEW POLICIES 54
ALbergo diffuso. Partly a house partly a hotel 52
Natural Environmental Sustainability And Micro-Tourism Destinations: The Case Of Southern Italy 50
Il contributo dello sport al benessere. Un esercizio per misurarne l'impatto 50
Il ruolo delle “destination management organization” per la competitività dei sistemi turistici territoriali 48
Il ruolo delle Destination Management Organizations per la competitivita’ dei sistemi turistici territoriali 47
Managing wine tourism in Italy 47
Innovare il rapporto tra musei, visitatori ed utenti attraverso le relazioni digitali 47
Co-evoluzione tra impresa e destinazione turistica. L'esperienza innovativa dell'albergo diffuso 46
Success Factors in SME’s Internationalization Processes: An Italian Investigation 46
Il Destination Audit come fattore critico nella gestione di un osservatorio turistico regionale 45
REVITALIZING RURAL SPACES THROUGH CREATIVITY: NEW WAYS OF USING TRADITIONAL RESOURCES. THE CASE OF WINE TOURISM IN ITALY 45
Il Turismo nella Regione Molise 45
Social innovation through crowdfunding. The case of “Meridonare” 45
Il turismo 44
I "piani di gestione" dei siti Unesco italiani come elemento di innovazione della governance del territorio 44
Governo d’impresa e organizzazione del sistema agro-alimentare in Molise 44
Lo studio della competitività turistica delle regioni italiane attraverso l'analisi multivariata 44
Tourism growth and urban transformation in Mediterranean cities: tourist perceptions in Naples (Italy) 43
La digitalizzazione della beneficenza sociale. Una nuova soluzione per vecchi problemi o una nuova opportunità da costruire? 42
Role and importance of entrepreneurial internationalization. The experiences of small - medium firms of mature sectors in southern Italy 40
La competitività internazionale delle piccole-medie imprese meridionali nel settore delle conserve alimentari 39
Marketing delle tradizioni e della cultura immateriale. Futuro del Destination Marketing in Molise 39
La struttura e le criticità del settore della pesca. Dinamiche evolutive e spazi di occupabilità nel comprensorio Termolese 39
Foundations of Banking Origin and Social Rating Philosophy—A New Proposal for an Evaluation System 39
Networking approaches for Sustainable destination management: an italian case study 38
Export activity, competitive strategies and demand for support servicies in SME’s 38
The Evolution of a Social Service Crowdfunding Platform towand an Investing Logic: The Meridonare Case Study 38
Management e governance delle destinazioni turistiche-culturali 38
Entrepreneurial culture and the spread of information technology in transport firms. First results on a Southern Italy sample 37
Il management della storia: quale prodotto per quale mercato 36
Il caso GeoLab srl. Uno spin off accademico ad alta crescita 36
The analysis of tourism destination competitiveness from a sustainable perspective: Subjects, tools and methodologies 35
Relazioni virtuose tra patrimonio culturale, turismo e industrie creative a supporto dei processi di sviluppo territoriale 35
Imprenditorialità e managerialità in due settori industriali maturi nell'Italia meridionale 33
Territorial development through cultural tourism and creative activities 33
Network activity as critical factor in development of regional tourism organization. An italian case study 33
Le determinanti del successo internazionale di alcune imprese meridionali. Strategie o casualità? 32
Networking approaches for sustainable destination management 32
Entrepreneurial Culture in Logistics and Freight Transport: Cross-industry and Cross-country Analysis 31
Servizi e competitività internazionale nelle piccole imprese 31
The Network of Relationships Between the Economic Environment and the Entrpreneurial Culture in Small Firms 30
The role and importance of entrepreneurial internazionalization in southern Italy 29
Redditività e competitività dell'industria alimentare: modelli teorici e considerazioni sulla realtà molisana 29
Service management for internationalization of small firms 29
Entrepreneurship and management in southern Italy: the alimentary pasta and the preserved tomato sectors 28
Services in the international growth of small-medium firms: some empirical evidence and policy implications from a cross-sector analysis 27
Fattori di attrattività turistica del patrimonio archeologico industriale 27
Quali prospettive di ricerca nelle scienze turistiche a partire dallo studio degli approcci interdisciplinari? 27
The competitiveness of the South Italian tourism regions through wine tourism 26
Marchio territoriale e relazioni d’impresa. Fattore critico o variabile evolutiva? 26
The role of natural environmental sustainability and the effect on tourist satisfaction in emergent micro-tourism destinations: the case of southern Italy 10
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Totale 4.603
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021104 0 0 0 20 15 0 8 0 0 12 0 49
2021/202255 0 8 0 25 7 0 6 6 3 0 0 0
2022/2023339 16 7 11 14 11 31 5 162 27 14 31 10
2023/2024406 25 17 49 24 13 30 10 9 78 43 12 96
2024/20252.582 28 121 17 67 82 294 609 647 127 124 362 104
2025/2026984 318 312 314 40 0 0 0 0 0 0 0 0
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