MINGUZZI, Antonio
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.938
NA - Nord America 988
AS - Asia 472
SA - Sud America 142
AF - Africa 6
OC - Oceania 1
Totale 3.547
Nazione #
RU - Federazione Russa 1.191
US - Stati Uniti d'America 969
SG - Singapore 303
IT - Italia 214
FR - Francia 135
BR - Brasile 134
SE - Svezia 101
CN - Cina 92
UA - Ucraina 90
DE - Germania 71
VN - Vietnam 44
GB - Regno Unito 30
BE - Belgio 29
ES - Italia 13
IE - Irlanda 13
CA - Canada 12
FI - Finlandia 11
AT - Austria 6
CZ - Repubblica Ceca 6
LT - Lituania 6
MX - Messico 6
NL - Olanda 5
AR - Argentina 4
RO - Romania 4
TH - Thailandia 4
TR - Turchia 4
IN - India 3
IQ - Iraq 3
IR - Iran 3
PL - Polonia 3
EE - Estonia 2
HK - Hong Kong 2
KR - Corea 2
KZ - Kazakistan 2
PY - Paraguay 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
TN - Tunisia 2
AU - Australia 1
AZ - Azerbaigian 1
BD - Bangladesh 1
BG - Bulgaria 1
CG - Congo 1
CH - Svizzera 1
CI - Costa d'Avorio 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
HR - Croazia 1
JO - Giordania 1
JP - Giappone 1
KG - Kirghizistan 1
LV - Lettonia 1
MC - Monaco 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
PA - Panama 1
PK - Pakistan 1
SA - Arabia Saudita 1
TW - Taiwan 1
UY - Uruguay 1
UZ - Uzbekistan 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 3.547
Città #
The Dalles 236
Singapore 184
Moscow 94
Boardman 87
Nyköping 77
Yubileyny 63
Ogden 59
Dong Ket 41
Chandler 40
Los Angeles 36
Rome 35
Shanghai 34
Naples 29
Brussels 28
New York 28
Munich 27
Jacksonville 25
Assago 20
Dallas 20
Dearborn 19
Ashburn 17
Beijing 14
Dublin 13
Frankfurt am Main 13
Des Moines 12
Huelva 12
London 10
Milan 10
Santa Clara 9
Lawrence 8
Princeton 8
Catania 7
Helsinki 7
Ottawa 7
Rio de Janeiro 7
São Paulo 7
Belo Horizonte 6
Boston 6
Phoenix 6
Selargius 6
Wilmington 6
Lauterbourg 5
Pomigliano d'Arco 5
Seattle 5
Atlanta 4
Brno 4
Brooklyn 4
Curitiba 4
Fiumicello 4
Guangzhou 4
Monte di Procida 4
Parma 4
Roubaix 4
Shenyang 4
Woodbridge 4
Bexley 3
Chiang Mai 3
Duque de Caxias 3
Düsseldorf 3
Hangzhou 3
Hanoi 3
Jinan 3
Ningbo 3
Porto San Giorgio 3
Santa Marinella 3
Tianjin 3
Truccazzano 3
Turin 3
Wroclaw 3
Ann Arbor 2
Araçatuba 2
Aversa 2
Bari 2
Bauru 2
Bratislava 2
Cambridge 2
Chennai 2
Chicago 2
Clifton 2
Contagem 2
Edinburgh 2
Fairfield 2
Fort Worth 2
Fortaleza 2
Fuzhou 2
Gangdong-gu 2
Genoa 2
Goiânia 2
Hebei 2
Hong Kong 2
Houston 2
Ipatinga 2
Kunming 2
Kyiv 2
Lappeenranta 2
Livorno 2
Mariglianella 2
Massa Marittima 2
Montpellier 2
Montreal 2
Totale 1.536
Nome #
La misura dell'impatto sociale delle attività sportive 204
Considerazioni metodologiche sui modelli di competitività internazionale delle imprese 122
"The network between the economic environment and the entrepreneurial culture in small firms", 111
Apprentissage et culture d'entreprise dans les PME. Une analyse explorative intersettorielle 103
Cultura imprenditoriale e processi di internazionalizzazione 99
Evidence from multivariate analysis on Italian small firms 79
Role and importance of entrepreneurial internazionalization. The experiences of small/medium firms of mature sectors in Southern Italy" 79
The system of local relations of small firms: territorial and sectorial specificities. 75
Destination Building. Teorie e pratiche per il management della destinazione turistica 70
Collaboration or community? The impact of the institutional forces in promoting social crowdfunding 68
Le condizioni di efficacia nel processo di sviluppo turistico di un territorio 63
Utilizzo terapeutico di un dominio della proteina umana LGALS3BP denominato D2 nell’arteriopatia obliterante periferica e nelle ulcere cutanee croniche. Therapeutic use of a domain of the human LGALS3BP protein called D2 in peripheral arterial disease and chronic skin ulcers. 57
Policy Network and Destination Management. An Italian Case Study 55
Dealing with customer expectations and satisfaction in the tourism sector. An empirical investigation in Italy 54
L’impatto dei fattori di specificità d’impresa, settoriali e locali sull’imprenditorialità nella piccola impresa 54
Crowdfunding as a Support Tool for the Activity of Social Investors 53
CULTURA IMPRENDITORIALE E INFORMATION TECNOLOGY NELLA FILIERA DEL TRASPORTO MERCI. ANALISI DI UN CAMPIONE DI IMPRESE DEL MEZZOGIORNO D'ITALIA 52
Tourism, cultural heritage and creative industries. Reciprocal influences and territorial development 51
Minguzzi A., Modina M., Filomeni S., Bredice M. Un esperienza di crowdfunding sociale come come strumento di sussidiarietà verticale. Finanziare o gestire una piattaforma modifica l'effetto di impatto sociale di una Fondazione di origine bancaria?, in A.A.V.V. (2023), XVII Colloquio Scientifico sull’impresa sociale. XVII edizione del Colloquio Scientifico sull’impresa sociale, Perugia, 9-10 giugno 2023, Iris Network. 50
Destination building e valorizzazione dei beni culturali. Il progetto herakleia 49
Apprentissage et culture d’entreprise dans les PME: une analyse explorative intersectorielle 49
Entrepreneurial culture in logistics and freight transport: cross-industry and cross-country analysis 49
DESTINATION COMPETITIVENESS AND EDUCATION SYSTEM: OLD RESOURCES FOR NEW POLICIES 48
Company Growth, Diversification and Performance: the Role of Public Financial Grants 47
Destination Building. A strategic approach to the sustainable development of a tourism destination 46
Analyzing the Performance of Destination Management Organizations. An empirical study 46
Apprendimento imprenditoriale e competitività internazionale delle imprese in alcuni settori del comparto agroalimentare 45
LA SODDISFAZIONE DEL TURISTA COME STRUMENTO DI VALUTAZIONE DELLA DESTINATION COMPETITIVENESS 45
Natural Environmental Sustainability And Micro-Tourism Destinations: The Case Of Southern Italy 44
Competitività e sostenibilità turistica delle regioni italiane 44
RUOLO E STRUMENTI PER L'EFFICACIA DI UN OSSERVATORIO TURISTICO REGIONALE 44
Una firma, un insegnamento di vita in Strategia e Governo dell'impresa. Scritti in onore di Pietro Genco 44
Il ruolo delle “destination management organization” per la competitività dei sistemi turistici territoriali 43
Il Destination Audit come fattore critico nella gestione di un osservatorio turistico regionale 42
REVITALIZING RURAL SPACES THROUGH CREATIVITY: NEW WAYS OF USING TRADITIONAL RESOURCES. THE CASE OF WINE TOURISM IN ITALY 42
Co-evoluzione tra impresa e destinazione turistica. L'esperienza innovativa dell'albergo diffuso 42
Managing wine tourism in Italy 42
Il turismo 41
La digitalizzazione della beneficenza sociale. Una nuova soluzione per vecchi problemi o una nuova opportunità da costruire? 41
Social innovation through crowdfunding. The case of “Meridonare” 41
Il ruolo delle Destination Management Organizations per la competitivita’ dei sistemi turistici territoriali 40
Governo d’impresa e organizzazione del sistema agro-alimentare in Molise 39
Tourism growth and urban transformation in Mediterranean cities: tourist perceptions in Naples (Italy) 38
Il Turismo nella Regione Molise 38
ALbergo diffuso. Partly a house partly a hotel 37
Lo studio della competitività turistica delle regioni italiane attraverso l'analisi multivariata 37
Marketing delle tradizioni e della cultura immateriale. Futuro del Destination Marketing in Molise 36
I "piani di gestione" dei siti Unesco italiani come elemento di innovazione della governance del territorio 36
Export activity, competitive strategies and demand for support servicies in SME’s 35
The analysis of tourism destination competitiveness from a sustainable perspective: Subjects, tools and methodologies 34
Foundations of Banking Origin and Social Rating Philosophy—A New Proposal for an Evaluation System 34
Innovare il rapporto tra musei, visitatori ed utenti attraverso le relazioni digitali 34
La competitività internazionale delle piccole-medie imprese meridionali nel settore delle conserve alimentari 33
La struttura e le criticità del settore della pesca. Dinamiche evolutive e spazi di occupabilità nel comprensorio Termolese 33
Role and importance of entrepreneurial internationalization. The experiences of small - medium firms of mature sectors in southern Italy 33
Il management della storia: quale prodotto per quale mercato 32
Success Factors in SME’s Internationalization Processes: An Italian Investigation 32
Imprenditorialità e managerialità in due settori industriali maturi nell'Italia meridionale 31
Il caso GeoLab srl. Uno spin off accademico ad alta crescita 31
Entrepreneurial culture and the spread of information technology in transport firms. First results on a Southern Italy sample 30
The Evolution of a Social Service Crowdfunding Platform towand an Investing Logic: The Meridonare Case Study 29
Networking approaches for Sustainable destination management: an italian case study 28
Le determinanti del successo internazionale di alcune imprese meridionali. Strategie o casualità? 27
Network activity as critical factor in development of regional tourism organization. An italian case study 27
Servizi e competitività internazionale nelle piccole imprese 27
The Network of Relationships Between the Economic Environment and the Entrpreneurial Culture in Small Firms 26
Territorial development through cultural tourism and creative activities 26
Relazioni virtuose tra patrimonio culturale, turismo e industrie creative a supporto dei processi di sviluppo territoriale 26
Management e governance delle destinazioni turistiche-culturali 26
Fattori di attrattività turistica del patrimonio archeologico industriale 25
Marchio territoriale e relazioni d’impresa. Fattore critico o variabile evolutiva? 25
The role and importance of entrepreneurial internazionalization in southern Italy 24
Services in the international growth of small-medium firms: some empirical evidence and policy implications from a cross-sector analysis 24
Entrepreneurial Culture in Logistics and Freight Transport: Cross-industry and Cross-country Analysis 24
Entrepreneurship and management in southern Italy: the alimentary pasta and the preserved tomato sectors 23
The competitiveness of the South Italian tourism regions through wine tourism 22
Redditività e competitività dell'industria alimentare: modelli teorici e considerazioni sulla realtà molisana 22
Networking approaches for sustainable destination management 20
Service management for internationalization of small firms 20
Quali prospettive di ricerca nelle scienze turistiche a partire dallo studio degli approcci interdisciplinari? 19
null 10
The role of natural environmental sustainability and the effect on tourist satisfaction in emergent micro-tourism destinations: the case of southern Italy 7
Totale 3.633
Categoria #
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Totale 21.673


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021121 9 0 8 20 15 0 8 0 0 12 0 49
2021/202255 0 8 0 25 7 0 6 6 3 0 0 0
2022/2023339 16 7 11 14 11 31 5 162 27 14 31 10
2023/2024406 25 17 49 24 13 30 10 9 78 43 12 96
2024/20252.582 28 121 17 67 82 294 609 647 127 124 362 104
2025/202614 14 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
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