MINGUZZI, Antonio
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 1.823
NA - Nord America 904
AS - Asia 452
SA - Sud America 98
AF - Africa 4
OC - Oceania 1
Totale 3.282
Nazione #
RU - Federazione Russa 1.190
US - Stati Uniti d'America 891
SG - Singapore 293
IT - Italia 182
SE - Svezia 101
BR - Brasile 93
CN - Cina 92
UA - Ucraina 89
FR - Francia 83
DE - Germania 57
VN - Vietnam 44
BE - Belgio 29
GB - Regno Unito 20
ES - Italia 13
IE - Irlanda 13
FI - Finlandia 9
CA - Canada 8
AT - Austria 6
CZ - Repubblica Ceca 6
LT - Lituania 6
NL - Olanda 5
MX - Messico 4
RO - Romania 4
TR - Turchia 4
IR - Iran 3
AR - Argentina 2
EE - Estonia 2
HK - Hong Kong 2
KR - Corea 2
KZ - Kazakistan 2
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 2
AU - Australia 1
AZ - Azerbaigian 1
BG - Bulgaria 1
CG - Congo 1
CH - Svizzera 1
CI - Costa d'Avorio 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
HR - Croazia 1
IN - India 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
KG - Kirghizistan 1
LV - Lettonia 1
MC - Monaco 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
PA - Panama 1
PK - Pakistan 1
PY - Paraguay 1
TH - Thailandia 1
TN - Tunisia 1
TW - Taiwan 1
UY - Uruguay 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 3.282
Città #
The Dalles 234
Singapore 176
Moscow 94
Boardman 87
Nyköping 77
Yubileyny 63
Ogden 59
Dong Ket 41
Chandler 40
Shanghai 34
Los Angeles 29
Brussels 28
New York 26
Rome 26
Jacksonville 24
Naples 24
Munich 21
Dearborn 19
Dallas 18
Beijing 14
Dublin 13
Des Moines 12
Huelva 12
Assago 10
Milan 9
Ashburn 8
Lawrence 8
Princeton 8
Catania 7
Helsinki 7
Ottawa 7
Santa Clara 6
Selargius 6
Wilmington 6
Frankfurt am Main 5
Lauterbourg 5
London 5
Pomigliano d'Arco 5
Rio de Janeiro 5
Belo Horizonte 4
Brno 4
Fiumicello 4
Guangzhou 4
Monte di Procida 4
Parma 4
Seattle 4
Shenyang 4
São Paulo 4
Woodbridge 4
Curitiba 3
Düsseldorf 3
Hangzhou 3
Hanoi 3
Jinan 3
Ningbo 3
Phoenix 3
Porto San Giorgio 3
Santa Marinella 3
Tianjin 3
Truccazzano 3
Turin 3
Ann Arbor 2
Araçatuba 2
Atlanta 2
Aversa 2
Bari 2
Bauru 2
Bratislava 2
Cambridge 2
Clifton 2
Duque de Caxias 2
Edinburgh 2
Fairfield 2
Fort Worth 2
Fortaleza 2
Fuzhou 2
Gangdong-gu 2
Hebei 2
Hong Kong 2
Kunming 2
Kyiv 2
Lappeenranta 2
Livorno 2
Mariglianella 2
Massa Marittima 2
Montpellier 2
Nanjing 2
Niederstotzingen 2
Olomouc 2
Palermo 2
Pescara 2
Piracicaba 2
Porto Alegre 2
Portsmouth 2
Reggio Emilia 2
Rio Claro 2
Salerno 2
San Giuliano Terme 2
Scordia 2
Sezze 2
Totale 1.432
Nome #
La misura dell'impatto sociale delle attività sportive 159
Considerazioni metodologiche sui modelli di competitività internazionale delle imprese 119
"The network between the economic environment and the entrepreneurial culture in small firms", 109
Apprentissage et culture d'entreprise dans les PME. Une analyse explorative intersettorielle 100
Cultura imprenditoriale e processi di internazionalizzazione 96
Role and importance of entrepreneurial internazionalization. The experiences of small/medium firms of mature sectors in Southern Italy" 78
Evidence from multivariate analysis on Italian small firms 76
The system of local relations of small firms: territorial and sectorial specificities. 74
Collaboration or community? The impact of the institutional forces in promoting social crowdfunding 64
Destination Building. Teorie e pratiche per il management della destinazione turistica 63
Le condizioni di efficacia nel processo di sviluppo turistico di un territorio 59
L’impatto dei fattori di specificità d’impresa, settoriali e locali sull’imprenditorialità nella piccola impresa 53
Dealing with customer expectations and satisfaction in the tourism sector. An empirical investigation in Italy 51
Utilizzo terapeutico di un dominio della proteina umana LGALS3BP denominato D2 nell’arteriopatia obliterante periferica e nelle ulcere cutanee croniche. Therapeutic use of a domain of the human LGALS3BP protein called D2 in peripheral arterial disease and chronic skin ulcers. 51
CULTURA IMPRENDITORIALE E INFORMATION TECNOLOGY NELLA FILIERA DEL TRASPORTO MERCI. ANALISI DI UN CAMPIONE DI IMPRESE DEL MEZZOGIORNO D'ITALIA 49
Crowdfunding as a Support Tool for the Activity of Social Investors 48
Policy Network and Destination Management. An Italian Case Study 48
Tourism, cultural heritage and creative industries. Reciprocal influences and territorial development 47
Apprentissage et culture d’entreprise dans les PME: une analyse explorative intersectorielle 46
Entrepreneurial culture in logistics and freight transport: cross-industry and cross-country analysis 46
DESTINATION COMPETITIVENESS AND EDUCATION SYSTEM: OLD RESOURCES FOR NEW POLICIES 44
Destination Building. A strategic approach to the sustainable development of a tourism destination 43
LA SODDISFAZIONE DEL TURISTA COME STRUMENTO DI VALUTAZIONE DELLA DESTINATION COMPETITIVENESS 43
Minguzzi A., Modina M., Filomeni S., Bredice M. Un esperienza di crowdfunding sociale come come strumento di sussidiarietà verticale. Finanziare o gestire una piattaforma modifica l'effetto di impatto sociale di una Fondazione di origine bancaria?, in A.A.V.V. (2023), XVII Colloquio Scientifico sull’impresa sociale. XVII edizione del Colloquio Scientifico sull’impresa sociale, Perugia, 9-10 giugno 2023, Iris Network. 43
Company Growth, Diversification and Performance: the Role of Public Financial Grants 43
Destination building e valorizzazione dei beni culturali. Il progetto herakleia 42
Apprendimento imprenditoriale e competitività internazionale delle imprese in alcuni settori del comparto agroalimentare 42
Una firma, un insegnamento di vita in Strategia e Governo dell'impresa. Scritti in onore di Pietro Genco 42
RUOLO E STRUMENTI PER L'EFFICACIA DI UN OSSERVATORIO TURISTICO REGIONALE 41
Analyzing the Performance of Destination Management Organizations. An empirical study 41
Competitività e sostenibilità turistica delle regioni italiane 40
REVITALIZING RURAL SPACES THROUGH CREATIVITY: NEW WAYS OF USING TRADITIONAL RESOURCES. THE CASE OF WINE TOURISM IN ITALY 40
Il ruolo delle “destination management organization” per la competitività dei sistemi turistici territoriali 40
Social innovation through crowdfunding. The case of “Meridonare” 39
Il turismo 38
Il Destination Audit come fattore critico nella gestione di un osservatorio turistico regionale 38
Co-evoluzione tra impresa e destinazione turistica. L'esperienza innovativa dell'albergo diffuso 38
Managing wine tourism in Italy 38
Natural Environmental Sustainability And Micro-Tourism Destinations: The Case Of Southern Italy 37
La digitalizzazione della beneficenza sociale. Una nuova soluzione per vecchi problemi o una nuova opportunità da costruire? 36
Marketing delle tradizioni e della cultura immateriale. Futuro del Destination Marketing in Molise 35
I "piani di gestione" dei siti Unesco italiani come elemento di innovazione della governance del territorio 35
Export activity, competitive strategies and demand for support servicies in SME’s 35
Tourism growth and urban transformation in Mediterranean cities: tourist perceptions in Naples (Italy) 35
Governo d’impresa e organizzazione del sistema agro-alimentare in Molise 35
Il Turismo nella Regione Molise 35
Il ruolo delle Destination Management Organizations per la competitivita’ dei sistemi turistici territoriali 34
ALbergo diffuso. Partly a house partly a hotel 34
Lo studio della competitività turistica delle regioni italiane attraverso l'analisi multivariata 34
Innovare il rapporto tra musei, visitatori ed utenti attraverso le relazioni digitali 34
The analysis of tourism destination competitiveness from a sustainable perspective: Subjects, tools and methodologies 33
La struttura e le criticità del settore della pesca. Dinamiche evolutive e spazi di occupabilità nel comprensorio Termolese 31
Foundations of Banking Origin and Social Rating Philosophy—A New Proposal for an Evaluation System 31
Il caso GeoLab srl. Uno spin off accademico ad alta crescita 31
Role and importance of entrepreneurial internationalization. The experiences of small - medium firms of mature sectors in southern Italy 31
La competitività internazionale delle piccole-medie imprese meridionali nel settore delle conserve alimentari 30
Il management della storia: quale prodotto per quale mercato 30
Success Factors in SME’s Internationalization Processes: An Italian Investigation 29
Imprenditorialità e managerialità in due settori industriali maturi nell'Italia meridionale 28
Entrepreneurial culture and the spread of information technology in transport firms. First results on a Southern Italy sample 28
The Evolution of a Social Service Crowdfunding Platform towand an Investing Logic: The Meridonare Case Study 28
Le determinanti del successo internazionale di alcune imprese meridionali. Strategie o casualità? 27
Servizi e competitività internazionale nelle piccole imprese 26
The Network of Relationships Between the Economic Environment and the Entrpreneurial Culture in Small Firms 25
Networking approaches for Sustainable destination management: an italian case study 24
Territorial development through cultural tourism and creative activities 24
Network activity as critical factor in development of regional tourism organization. An italian case study 24
Services in the international growth of small-medium firms: some empirical evidence and policy implications from a cross-sector analysis 24
Fattori di attrattività turistica del patrimonio archeologico industriale 24
Marchio territoriale e relazioni d’impresa. Fattore critico o variabile evolutiva? 24
Relazioni virtuose tra patrimonio culturale, turismo e industrie creative a supporto dei processi di sviluppo territoriale 24
Management e governance delle destinazioni turistiche-culturali 24
The role and importance of entrepreneurial internazionalization in southern Italy 23
Entrepreneurship and management in southern Italy: the alimentary pasta and the preserved tomato sectors 23
Entrepreneurial Culture in Logistics and Freight Transport: Cross-industry and Cross-country Analysis 21
The competitiveness of the South Italian tourism regions through wine tourism 20
Redditività e competitività dell'industria alimentare: modelli teorici e considerazioni sulla realtà molisana 20
Networking approaches for sustainable destination management 20
Quali prospettive di ricerca nelle scienze turistiche a partire dallo studio degli approcci interdisciplinari? 19
Service management for internationalization of small firms 18
null 10
The role of natural environmental sustainability and the effect on tourist satisfaction in emergent micro-tourism destinations: the case of southern Italy 4
Totale 3.368
Categoria #
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20208 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0
2020/2021121 9 0 8 20 15 0 8 0 0 12 0 49
2021/202255 0 8 0 25 7 0 6 6 3 0 0 0
2022/2023339 16 7 11 14 11 31 5 162 27 14 31 10
2023/2024406 25 17 49 24 13 30 10 9 78 43 12 96
2024/20252.331 28 121 17 67 82 294 609 647 127 124 215 0
Totale 3.368