AMBRA, FERDINANDO IVANO
AMBRA, FERDINANDO IVANO
Dipartimento di Scienze Motorie e del Benessere
"Vivere S.M.A.R.T.": per una didattica delle attività motorie in adolescenza
2018-01-01 Iavarone, Maria Luisa; Ambra, FERDINANDO IVANO; Ferra, Valeria
Accesso alla Didattica a Distanza tra povertà educative e tecnologiche. Una micro-indagine nel territorio campano su studenti di scuola secondaria di secondo grado
2020-01-01 Ambra, FERDINANDO IVANO; Vincenzo Ferraro, Francesco; Aruta, Luigi; Iavarone, Maria Luisa
Action and Participation in Teaching and Didactics in era of Digital Innovation: The Role of Game-based Technologies
2017-01-01 Iavarone, Maria Luisa; Marone, Francesca; Sirignano, Fabrizio; Ambra, FERDINANDO IVANO; Ferra, Valeria
BODYTASKING. ANALYSIS AND PERCEPTIONS OF A DISTANCE DANCE EXPERIENCE.
2021-01-01 Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Vincenzo Ferraro, Francesco; Iavarone, Maria Luisa
DALLE POVERTÀ EDUCATIVE ALLE PRIORITÀ FORMATIVE
2021-01-01 Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa
DALLE POVERTÀ EDUCATIVE ALLE PRIORITÀ FORMATIVE
2021-01-01 Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa
Distance Learning in the COVID-19 Era: Perceptions in Southern Italy
2020-01-01 Vincenzo Ferraro, Francesco; Ambra, FERDINANDO IVANO; Aruta, Luigi; Iavarone, Maria Luisa
Evaluation of Health-Habits with the S.M.A.R.T. Questionnaire: An Observational Study
2020-01-01 Vincenzo Ferraro, Francesco; Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa
Fake news , falsi ricordi e pandemia: il DigitaleDigitale-Civile per un’educazione al pensiero critico
2022-01-01 Scuotto, Chiara; Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa
Il progetto "Vivere S.M.A.R.T.": per una didattica delle attività motorie in adolescenza
2016-01-01 Ambra, FERDINANDO IVANO; Floriana, Baldanza; Ferra, Valeria; Iavarone, Maria Luisa
Impact of sport training on healthy behavior in a group of 108 adolescents: a pilot study using S.M.A.R.T. questionnaire
2019-01-01 Ambra, F. I.; Ferraro, F. V.; Ferra, V.; Basile, S.; Girardi, F.; Menafro, M.; Iavarone, M. L.
La danza come esperienza educativa sul genere. Analisi critica della performance “Collective Trip: una questione di gender” Dance as an educational experience on gender. Critical analysis of the performance “Collective Trip: una questione di gender”
2020-01-01 Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Pontremoli, Alessandro; Iavarone, Maria Luisa
Memory for spatial locations in a patient with near space neglect and optic ataxia: Involvement of the occipitotemporal stream
2017-01-01 Chieffi, S.; Messina, G.; Messina, A.; Villano, I.; Monda, V.; Ambra, F. I.; Garofalo, E.; Romano, F.; Mollica, M. P.; Monda, M.; Iavarone, A.
PEDAGOGIC INTERVENTION FOR HEALTH: A NARRATIVE SYSTEMATIC REVIEW ON BIODANZA
2021-01-01 Vincenzo Ferraro, Francesco; Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Paolo Distaso, Francesco; Iavarone, Maria Luisa
Qualitative patterns at Raven’s colored progressive matrices in mild cognitive impairment and Alzheimer’s disease
2016-01-01 Ambra, F. I.; Iavarone, A.; Ronga, B.; Chieffi, S.; Carnevale, G.; Iaccarino, L.; Cimminella, F.; Chiavazzo, A.; Garofalo, E.
The ARTUR LAB: a social intervention for a sustainable well-being education
2021-01-01 Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Ferraro, Francesco V.; Iavarone, Maria Luisa
The brief international cognitive assessment for multiple sclerosis (BICAMS): Normative values with gender, age and education corrections in the Italian population
2014-01-01 Goretti, B.; Niccolai, C.; Hakiki, B.; Sturchio, A.; Falautano, M.; Minacapelli, E.; Martinelli, V.; Incerti, C.; Nocentini, U.; Murgia, M.; Fenu, G.; Cocco, E.; Marrosu, M. G.; Garofalo, E.; Ambra, F. I.; Maddestra, M.; Consalvo, M.; Viterbo, R. G.; Trojano, M.; Losignore, N. A.; Zimatore, G. B.; Pietrolongo, E.; Lugaresi, A.; Langdon, D.; Portaccio, E.; Amato, M. P.
UN ESPERIMENTO DI PEDAGOGIA CIVILE: il Master dell’Università Parthenope per “Educatori sportivi per la prevenzione del rischio” AN EXPERIMENT OF CIVIL EDUCATION: the Master of Parthenope University in “Sports educator for risk prevention”
2019-01-01 Iavarone, Maria Luisa; Varriale, Luisa; Girardi, Francesco; Ambra, FERDINANDO IVANO
Verso un approccio Embodied Evidence–Based: il Biofeed-back come strumento di educazione al benessere
2020-01-01 Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa
Vivere SMART: Multipurpose survey on movement, prevention, nutrition and education lifestyle
2016-01-01 Iavarone, Maria Luisa; Ambra, Ferdinando Ivano; Ferra, Valeria
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
"Vivere S.M.A.R.T.": per una didattica delle attività motorie in adolescenza | 1-gen-2018 | Iavarone, Maria Luisa; Ambra, FERDINANDO IVANO; Ferra, Valeria | |
Accesso alla Didattica a Distanza tra povertà educative e tecnologiche. Una micro-indagine nel territorio campano su studenti di scuola secondaria di secondo grado | 1-gen-2020 | Ambra, FERDINANDO IVANO; Vincenzo Ferraro, Francesco; Aruta, Luigi; Iavarone, Maria Luisa | |
Action and Participation in Teaching and Didactics in era of Digital Innovation: The Role of Game-based Technologies | 1-gen-2017 | Iavarone, Maria Luisa; Marone, Francesca; Sirignano, Fabrizio; Ambra, FERDINANDO IVANO; Ferra, Valeria | |
BODYTASKING. ANALYSIS AND PERCEPTIONS OF A DISTANCE DANCE EXPERIENCE. | 1-gen-2021 | Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Vincenzo Ferraro, Francesco; Iavarone, Maria Luisa | |
DALLE POVERTÀ EDUCATIVE ALLE PRIORITÀ FORMATIVE | 1-gen-2021 | Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa | |
DALLE POVERTÀ EDUCATIVE ALLE PRIORITÀ FORMATIVE | 1-gen-2021 | Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa | |
Distance Learning in the COVID-19 Era: Perceptions in Southern Italy | 1-gen-2020 | Vincenzo Ferraro, Francesco; Ambra, FERDINANDO IVANO; Aruta, Luigi; Iavarone, Maria Luisa | |
Evaluation of Health-Habits with the S.M.A.R.T. Questionnaire: An Observational Study | 1-gen-2020 | Vincenzo Ferraro, Francesco; Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa | |
Fake news , falsi ricordi e pandemia: il DigitaleDigitale-Civile per un’educazione al pensiero critico | 1-gen-2022 | Scuotto, Chiara; Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa | |
Il progetto "Vivere S.M.A.R.T.": per una didattica delle attività motorie in adolescenza | 1-gen-2016 | Ambra, FERDINANDO IVANO; Floriana, Baldanza; Ferra, Valeria; Iavarone, Maria Luisa | |
Impact of sport training on healthy behavior in a group of 108 adolescents: a pilot study using S.M.A.R.T. questionnaire | 1-gen-2019 | Ambra, F. I.; Ferraro, F. V.; Ferra, V.; Basile, S.; Girardi, F.; Menafro, M.; Iavarone, M. L. | |
La danza come esperienza educativa sul genere. Analisi critica della performance “Collective Trip: una questione di gender” Dance as an educational experience on gender. Critical analysis of the performance “Collective Trip: una questione di gender” | 1-gen-2020 | Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Pontremoli, Alessandro; Iavarone, Maria Luisa | |
Memory for spatial locations in a patient with near space neglect and optic ataxia: Involvement of the occipitotemporal stream | 1-gen-2017 | Chieffi, S.; Messina, G.; Messina, A.; Villano, I.; Monda, V.; Ambra, F. I.; Garofalo, E.; Romano, F.; Mollica, M. P.; Monda, M.; Iavarone, A. | |
PEDAGOGIC INTERVENTION FOR HEALTH: A NARRATIVE SYSTEMATIC REVIEW ON BIODANZA | 1-gen-2021 | Vincenzo Ferraro, Francesco; Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Paolo Distaso, Francesco; Iavarone, Maria Luisa | |
Qualitative patterns at Raven’s colored progressive matrices in mild cognitive impairment and Alzheimer’s disease | 1-gen-2016 | Ambra, F. I.; Iavarone, A.; Ronga, B.; Chieffi, S.; Carnevale, G.; Iaccarino, L.; Cimminella, F.; Chiavazzo, A.; Garofalo, E. | |
The ARTUR LAB: a social intervention for a sustainable well-being education | 1-gen-2021 | Aruta, Luigi; Ambra, FERDINANDO IVANO; Ferraro, Francesco V.; Iavarone, Maria Luisa | |
The brief international cognitive assessment for multiple sclerosis (BICAMS): Normative values with gender, age and education corrections in the Italian population | 1-gen-2014 | Goretti, B.; Niccolai, C.; Hakiki, B.; Sturchio, A.; Falautano, M.; Minacapelli, E.; Martinelli, V.; Incerti, C.; Nocentini, U.; Murgia, M.; Fenu, G.; Cocco, E.; Marrosu, M. G.; Garofalo, E.; Ambra, F. I.; Maddestra, M.; Consalvo, M.; Viterbo, R. G.; Trojano, M.; Losignore, N. A.; Zimatore, G. B.; Pietrolongo, E.; Lugaresi, A.; Langdon, D.; Portaccio, E.; Amato, M. P. | |
UN ESPERIMENTO DI PEDAGOGIA CIVILE: il Master dell’Università Parthenope per “Educatori sportivi per la prevenzione del rischio” AN EXPERIMENT OF CIVIL EDUCATION: the Master of Parthenope University in “Sports educator for risk prevention” | 1-gen-2019 | Iavarone, Maria Luisa; Varriale, Luisa; Girardi, Francesco; Ambra, FERDINANDO IVANO | |
Verso un approccio Embodied Evidence–Based: il Biofeed-back come strumento di educazione al benessere | 1-gen-2020 | Ambra, FERDINANDO IVANO; Iavarone, Maria Luisa | |
Vivere SMART: Multipurpose survey on movement, prevention, nutrition and education lifestyle | 1-gen-2016 | Iavarone, Maria Luisa; Ambra, Ferdinando Ivano; Ferra, Valeria |