TRUNFIO, Mariapina
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 3.807
EU - Europa 3.165
AS - Asia 833
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
SA - Sud America 10
AF - Africa 4
OC - Oceania 1
Totale 7.830
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.793
UA - Ucraina 878
IT - Italia 701
FR - Francia 492
VN - Vietnam 486
SE - Svezia 418
CN - Cina 288
GB - Regno Unito 268
DE - Germania 215
FI - Finlandia 73
IE - Irlanda 35
ES - Italia 15
IN - India 14
PL - Polonia 14
BE - Belgio 13
CA - Canada 10
EU - Europa 10
TR - Turchia 10
HK - Hong Kong 9
AR - Argentina 7
AE - Emirati Arabi Uniti 5
AT - Austria 5
NL - Olanda 5
NO - Norvegia 5
HR - Croazia 4
RU - Federazione Russa 4
CH - Svizzera 3
EG - Egitto 3
GR - Grecia 3
JP - Giappone 3
KR - Corea 3
PH - Filippine 3
RS - Serbia 3
SG - Singapore 3
TW - Taiwan 3
GL - Groenlandia 2
HU - Ungheria 2
IL - Israele 2
MX - Messico 2
RO - Romania 2
AU - Australia 1
BG - Bulgaria 1
BR - Brasile 1
CO - Colombia 1
EE - Estonia 1
ID - Indonesia 1
IM - Isola di Man 1
LI - Liechtenstein 1
LT - Lituania 1
LU - Lussemburgo 1
NG - Nigeria 1
OM - Oman 1
PE - Perù 1
PK - Pakistan 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SY - Repubblica araba siriana 1
Totale 7.830
Città #
Chandler 617
Dong Ket 484
Fairfield 309
Ann Arbor 307
Nyköping 278
Woodbridge 264
Jacksonville 225
Houston 216
Dearborn 212
Wilmington 184
Ashburn 171
Southend 130
Seattle 123
Beijing 101
Princeton 100
Lawrence 96
Milan 77
Ogden 70
Cambridge 68
Des Moines 49
Bremen 35
Naples 35
New York 35
Grafing 29
Napoli 28
Boardman 26
Jinan 24
Norwalk 24
Nanjing 23
San Diego 22
Pozzuoli 18
Redwood City 18
Rome 17
Shenyang 16
Hefei 15
Los Angeles 15
Dublin 14
Brussels 13
Casoria 11
Kraków 11
London 11
Nanchang 11
Helsinki 10
Ningbo 10
Salerno 9
Kunming 8
Redmond 8
Auburn Hills 7
Bologna 7
Caserta 7
Guangzhou 7
Hangzhou 7
Leeds 7
Canton 6
Francavilla Al Mare 6
Matawan 6
Zhengzhou 6
Brescia 5
Cagliari 5
Changsha 5
Chengdu 5
Dubai 5
Edinburgh 5
Kocaeli 5
Lucca 5
Maletto 5
Shanghai 5
Acton 4
Battipaglia 4
Buffalo 4
Düsseldorf 4
Hebei 4
Istanbul 4
Kanpur 4
Lanzhou 4
Madrid 4
Ottawa 4
Sassari 4
Torre Del Greco 4
Turin 4
Venezia 4
Vienna 4
Wuhan 4
Zagreb 4
Barcelona 3
Bari 3
Belgrade 3
Bielefeld 3
Casella 3
Castellammare Di Stabia 3
Catenanuova 3
Federal 3
Genoa 3
Oslo 3
Parma 3
Pisa 3
Quarrata 3
Taipei 3
Taizhou 3
Tianjin 3
Totale 4.809
Nome #
Measuring the impact of functional and experiential mixed reality elements on a museum visit 301
European rural entrepreneur and tourism-based diversification: does national culture matter? 172
La gestione sistemica della complessità 169
A cultural hybridisation approach to reinterpreting the integration-diversity dichotomy: the case of Guggenheim's master branding Bilbao 162
Engaging Destination Stakeholders in the Digital Era. The best practice of Italian regional DMOs 162
Does the Culture of Context matter in Urban Regeneration Processes? 152
Heritage and Urban Regeneration. Towards Creative Tourism 144
The role of the private actor in cultural regeneration: hybridizing cultural heritage with creativity in the city 143
Toward Web 5.0 in Italian Regional Destination Marketing 142
Social capital and governance for sustainable rural development 141
Disruptive Innovation by Smarter Destination Platform Knowledge Diffusion: Towards a Theory of Demand and Supply Governance 133
“Tour operators and alternative tourism in Italy: exploiting niche markets to increase international competiteveness” (Winner Highly Commended Award, Emerald Literati Network, 2007) 132
E-Services Governance in public and private sector: a Destination Management Organization Perspective 125
E-governance-based Smart Place Branding. Challenges and Implication for Local Identity and Cultural Entrepreneurship 123
Governance Turistica e Sistemi Turistici Locali. Modelli teorici ed evidenze empiriche in Italia 114
I PROCESSI DI GOVERNO DELLE RELAZIONI TRA LE IMPRESE. Un modello di analisi 113
Augmented and virtual reality in cultural heritage: enhancing the visitor experience and satisfaction at the ARA Pacis museum in Rome (Best Paper Award) 108
The impact of tour operators on developing new typologies of tourism in Italy 101
“La valutazione dei rapporti intersistemici e la definizione di strategie relazionali attraverso il modello di analisi della rilevanza” 98
Governing Sustainable Development: the case of European networked marginal rural areas 96
Il marketing turistico: valenze concettuali ed aspetti di governance 94
"Il governo e il marketing del territorio” 94
Quale interpretazione dare al turismo sociale: una nuova forma di turismo o una riqualificazione delle forme esistenti? 94
The Impact of Mixed Reality on Visitors’ Experience in Museum. ‘The Ara As It Was’ project in Rome 94
Co-creating value in destination management levering on stakeholder engagement 94
“Il sistema turistico della Provincia di Salerno. Un’analisi di segmentazione multidimensionale per il posizionamento del Bed and Breakfast” 92
Linking regional economics, mobility and museum branding in the dominant tourism-territory service logic 92
Hybridizing cultures under monolithic conditions The effects of global networks and governance of locally embedded 92
Confronting Multi-Level Governance Challenges: The Case of Networked Rural Marginal Areas of Trentino 92
Urban culture-led regeneration in monolithic contexts: issues and challenges for place identity and branding 91
I processi di pianificazione partecipata nelle destinazioni demand-driven. Il caso del piano strategico del turismo di Centola-Palinuro 91
Getting to know the knowledge infrastructure to elicit tourism destination stakeholders’ relational engagement: a social capital perspective 89
Caratteri strutturali, potenzialità di sviluppo locale e dinamiche competitive dei contesti turistici. Il caso Campania 89
“I sistemi Turistici Locali e l’Organizzazione Turistica Regionale: il quadro normativo di riferimento” 88
Toward an Inclusive Place Branding for Territorial Governance. The Cases of Bilbao (North Spain) and Salerno (South Italy) 88
Cultural legacy and public-driven innovation in urban heritage tourism 88
The influence of national culture on entrepreneurial attitudes towards rural diversification in the tourism sector 87
Caratteri e problematiche delle forme organizzative dell’ADI 82
Il sustainable destination building nelle isole minori: verso lo stakeholders engagement e l’embedded governance 82
Bridging Internal and External Issues Related to Knowledge Sharing: A Service-Dominant Logic Perspective 80
La definizione del problema e il quadro teorico di riferimento: il territorio sistema vitale 80
A visitors’ experience model for mixed reality in the museum, Current Issues in Tourism 80
“Configurazioni e modelli di governance dei sistemi turistici: il ruolo dell’organo di governo composito” 79
Dalla gerarchia alla condivisione nell’era della modernità liquida. Verso l’embedded local governance come veicolo di innovazione sociale 78
“Il Congressuale" 77
Problematiche metodologiche e prospettive di analisi dei sistemi turistici meridionali 77
Modelli e Best Practice per la Competitività e Sostenibilità delle Destinazioni Italiane 77
A paradigm shift from tourism destination management to democratic governance of place branding 77
Confini, coalizioni e governance nei contesti territoriali. Verso la realizzazione dei sistemi turistici locali 77
PROCESSI DI PIANIFICAZIONE PARTECIPATA NELLE DESTINAZIONI DEMAND-DRIVEN. IL CASO DEL PIANO STRATEGICO DEL TURISMO DI CENTOLA-PALINURO 76
Dal territorio-progetto al prodotto-progetto. La comparazione dei sistemi turistici dei Monti Lepini e dei Castelli Romani 74
Caratteri strutturali, potenzialità di sviluppo locale e dinamiche competitive dei contesti turistici meridionali. Il caso Puglia 74
Innovating cultural heritage museum service model through virtual reality and augmented reality: The effects on the overall visitor experience and satisfaction 74
Un modello per la valutazione della rilevanza dei sovrasistemi 73
“Caratteri e problematiche di governo dei sistemi turistici. Un possibile modello di sviluppo” 72
Dal Call Center al Customer Relationship Center. Il caso Poste Italiane S.p.A 72
La rilevanza intersistemica nei processi di governo del sistema vitale impresa. Un possibile modello di analisi 71
L’analisi dell’ambiente competitivo 71
Il rapporto tra Legislazione turistica in Italia e lo sviluppo locale 70
The low cost option in destination competitiveness. The search for excellence: the apulian experience 68
Case Studies 68
Il marketing delle destinazioni turistiche: il caso Visittrentino 67
“La competitività tra territori: verso un modello di analisi della coevoluzione del sistema territoriale e del sistema impresa” 67
La valutazione del livello di fedeltà della clientela di palestre 66
Drivers and emerging innovation in knowledge-base destinations: towards a research agenda 65
Hybridizing cultural heritage with creativity: an emerging narrative in Italy 65
Boosting sustainable development in ‘overtouristified’ cities through smart technologies 63
ICTs tools combining smart experiences and digital engagement to enhance sustainability: A practice-led insight into tourism destinations 63
I rapporti tra industria e distribuzione 62
“Sistemi Turistici Locali: limiti e possibilità di sviluppo nelle regioni italiane” 60
Premesse metodologiche: la qualificazione della problematica ADI mediante l’Approccio Sistemico Vitale 60
L’evoluzione del settore alberghiero e il ruolo degli investitori privati 59
The role of professional conference organisations in attracting tourism. Evidence from Italy 59
Web 2.0 e stakeholder engagement nei processi di value co-creation 59
Gli attori della filiera congressuale 57
Building pervasive Innovations in Destination: the Role of ICTs and Social Capital 56
Twenty Years of Tourism Development Research: A Strategic Market Forces Perspective 55
Premesse metodologiche per la valutazione della rilevanza intersistemica: il livello macro e micro 54
Relazioni tra imprese e gestione delle conoscenze: il caso del distretto conciario di Solofra 53
Reframing urban overtourism through the Smart-City Lens 50
Sustainability in Overtouristified Cities? A Social Media Insight into Italian Branding Responses to Covid-19 Crisis 47
La convergenza digitale come fonte di vantaggio competitivo. Il caso Tiscali S.p.A. 46
Public and private engagement in urban cultural regeneration. Evidences from Italian cities 46
The European Capitals of Culture in a time of overtourism hazard 43
Testing mixed reality experiences and visitor’s behaviours in a heritage museum 41
Beyond the authenticity-standardisation paradox in international gastronomy retailing: Twisting the hosting city brand with the place of origin 41
Conceptualising and measuring social media engagement: A systematic literature review 38
The missing link between overtourism and post-pandemic tourism. Framing Twitter debate on the Italian tourism crisis 37
Reimagining urban destinations: Adaptive and transformative city brand attributes and values in the pandemic crisis 34
Overtouristified cities: an online news media narrative analysis 33
Innovation in knowledge-based destination: technology-driven versus social-driven 32
A Multi‑modelling Approach for Assessing Sustainable Tourism 28
The Blending of Wine Terroir with Technological Artefacts: The Temple of Brunello Immersive Museum in Montalcino (Tuscany) 23
Smart technology actions and tools: Managing tourism flows and shaping visitors’ behaviours in the post covid-19 time 23
Shaping the entrepreneurial path under the social media domain: Influencers towards digital entrepreneurs 23
Experimenting hybrid reality in cultural heritage reconstruction. The Peasant Civilisation Park and the ‘Vicinato a Pozzo’ museum of Matera (Italy). 22
Exploring social media engagement in cross-cultural perspective: a systematic literature review 20
New Tourism Experiences and Mature Destinations: The Role of Participatory Planning in Repositioning a Southern Italy Destination 20
Social media influencer evolutionary path: Capitalising on human brand to build product brand 19
A Literature Review on Social Media Engagement: Theoretical Approaches and Social Media Metrics 19
Totale 7.964
Categoria #
all - tutte 30.061
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curatela - curatele 0
other - altro 0
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selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 30.061


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201980 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 34 46
2019/20201.643 191 170 137 118 173 144 282 133 112 46 111 26
2020/20211.894 143 146 124 188 176 38 136 76 92 155 52 568
2021/2022878 31 82 23 282 114 34 70 86 89 22 21 24
2022/20231.753 202 134 139 210 177 289 45 188 200 56 82 31
2023/2024463 64 30 60 36 13 61 11 43 108 35 2 0
Totale 8.057