Sfoglia per Autore
Didattiche partecipative e ruolo del feedback attraverso tecnologie game-based Participatory Didactics and the role of feedback through game-based technologies
2017-01-01 Iavarone, Maria Luisa; LO PRESTI, Francesco; Stangherlin, Orazio
L’influenza del sapere personale nella professione docente
2018-01-01 Lo Presti, F.; Priore, A.
Dal pensarsi insegnante all’educazione “viva”. La narrazione del sapere personale per la gestione critica della relazione educativa nella formazione professionale degli insegnanti
2018-01-01 LO PRESTI, F.; Priore, A.
Being educators in extreme contexts. When practice challenges theory
2018-01-01 Lo Presti, F.; Sabatano, F.
Guiding at University. The Protagonists’ Point of View
2018-01-01 Presti, Lo
Data from a three-wave complete longitudinal design survey on career calling and related constructs
2019-01-01 Rosaa, Annadalla; Vianelloa, Michelangelo; Maria Galliania, Elisa; Boffo, Vanna; Fedelia, Monica; LO PRESTI, Francesco; Melacarne, Claudio
Data from a three-wave complete longitudinal design survey on career calling and related constructs
2019-01-01 Lo Presti, F.; Dalla Rosa, A.; Vianello, M.; Galliania, E. M.; Boffo, V.; Fedeli, M.; Melacarne, C.
IL CORPO COME IDENTITÀ SOCIALE
2019-01-01 Lo Presti, F.; Madonna, G.
L’emozione di crescere. Educare all’affettività nella relazione adulto-bambino
2019-01-01 Lo Presti, F.
EDUCARE NELLA RELAZIONE. IL RUOLO DELLA DIMENSIONE COMUNICATIVA E SOCIO-AFFETTIVA IN DIDATTICA
2019-01-01 Lo Presti, F.; Tafuri, D.
From Higher Education to work transition. The use of narrative in guidance paths
2019-01-01 Lo Presti, F.; Priore, A.
ONLINE DIDACTICS. COMMUNICATION DIMENSIONS AND DESIGN CRITERIA
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
INTERPRETING DIVERSITY. TRAINING FOR INCLUSION AS THE BACKGROUND TO SCHOOL LEARNING
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
THE PERSPECTIVE OF THE FORMATIVE ORIENTATION
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
THE ROLE OF EMOTIONAL COMPETENCE IN EDUCATIONAL PROCESSES
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
THE USE OF NARRATIVE THINKING FOR CULTURAL EDUCATION
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
TRAINING TO COMPLEXITY. FOR A TRANS-DISCIPLINARY EDUCATION
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
COMMUNICATION MANAGEMENT IN THE EDUCATIONAL REPORT
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
KNOW AND KNOW. INTERCULTURE AS A DIALOGICAL PRACTICE OF EDUCATIONAL MEDIATION
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
HIDDEN EDUCATION: THE INFLUENCE OF THE IMPLIED IN THE EDUCATIONAL REPORT
2020-01-01 LO PRESTI, Francesco; Tafuri, Domenico
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile