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This paper describes the findings of the AIRPASS (Advanced Integrated RPAS Avionics Safety Suite) project. The project aims to develop an on-board system concept to be used for drones that intend to operate in the European U-space. The Single European Sky ATM Research Joint Undertaking (SESAR JU) drafted the U-space blueprint to describe a set of services that shall enable the safe, efficient and secure integration of a large number of drones into non-segregated airspace, especially for Very Low Level (VLL) operations). Services are not limited to drones but are also intended to support manned flights in VLL as well as drones carrying passengers. The U-space concept also supports the EASA classes of operation, covering open, specific and certified.
On-Board System Concept for Drones in the European U-space
Geister R.;Peinecke N.;Sundqvist B. -G.;Del Core G.;Timmerman B.;Boer J. -F.;Zimra D.;Steinbuch Y.;Batzdorfer S.;Grevtsov N.;Neeman E.;Petrov N.
2019
Abstract
This paper describes the findings of the AIRPASS (Advanced Integrated RPAS Avionics Safety Suite) project. The project aims to develop an on-board system concept to be used for drones that intend to operate in the European U-space. The Single European Sky ATM Research Joint Undertaking (SESAR JU) drafted the U-space blueprint to describe a set of services that shall enable the safe, efficient and secure integration of a large number of drones into non-segregated airspace, especially for Very Low Level (VLL) operations). Services are not limited to drones but are also intended to support manned flights in VLL as well as drones carrying passengers. The U-space concept also supports the EASA classes of operation, covering open, specific and certified.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/11367/91896
Citazioni
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2021-2023 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.