The purpose of the paper is to highlight the main elements of a management model of the sporting sector capable of enhancing the educational potential of this sector. Today the sport has assumed, more and more evidently, the connotations of an economic environment that is subject to compliance with the laws of the market and is influenced by the business dynamics. This assumption should not represent a limit to the capacity to promote an educational development inherent in the sporting activity. In this regard, it is proposed a management approach, that thanks to certain cultural and social values of sport, is able to stimulate a growth of the Community from the point of view of education and formation.

Lo scopo del paper è quello di evidenziare gli elementi principali di un modello di management del settore sportivo in grado di valorizzare il potenziale educativo di tale settore. Ad oggi lo sport ha assunto, in modo sempre più marcato, i connotati di un ambiente economico che è soggetto al rispetto delle leggi di mercato ed è influenzato dalle dinamiche del “business”. Ciò, non deve però rappresentare un limite alla capacità di favorire uno sviluppo educativo insita nell'attività sportiva. A tal proposito, viene proposto un approccio gestionale che, basandosi su determinati valori culturali e sociali dello sport, è in grado di stimolare una crescita della collettività dal punto di vista educativo e formativo.

The Management of Sport sector to support the Education

Davide Di Palma;Domenico Tafuri
2017-01-01

Abstract

The purpose of the paper is to highlight the main elements of a management model of the sporting sector capable of enhancing the educational potential of this sector. Today the sport has assumed, more and more evidently, the connotations of an economic environment that is subject to compliance with the laws of the market and is influenced by the business dynamics. This assumption should not represent a limit to the capacity to promote an educational development inherent in the sporting activity. In this regard, it is proposed a management approach, that thanks to certain cultural and social values of sport, is able to stimulate a growth of the Community from the point of view of education and formation.
2017
Lo scopo del paper è quello di evidenziare gli elementi principali di un modello di management del settore sportivo in grado di valorizzare il potenziale educativo di tale settore. Ad oggi lo sport ha assunto, in modo sempre più marcato, i connotati di un ambiente economico che è soggetto al rispetto delle leggi di mercato ed è influenzato dalle dinamiche del “business”. Ciò, non deve però rappresentare un limite alla capacità di favorire uno sviluppo educativo insita nell'attività sportiva. A tal proposito, viene proposto un approccio gestionale che, basandosi su determinati valori culturali e sociali dello sport, è in grado di stimolare una crescita della collettività dal punto di vista educativo e formativo.
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