Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 41 a 60 di 76
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Ecological tools to limit the spatial difficulties in genetic sindrome. 1-gen-2012 F. Foti1, 2; Menghini, D.; Orlandi, E.; Spera, S.; Vicari, S.; Crinò, A.; Valerio, Giuliana; Petrosini, L.; Mandolesi, Laura
Cortical metabolic deficit in a rat model of cholinergic basal forebrain degeneration 1-gen-2012 Mandolesi, Laura; Gelfo, Francesca; Petrosini, L; Graziano, A; De Bartolo, P; Burello, L; Sorrentino, Giuseppe
Neuroscienze dell'attività motoria. Verso un sistema cognitivo-motorio integrato. 1-gen-2012 Mandolesi, Laura
Ecological tools to limit the spatial difficulties in genetic syndromes 1-gen-2012 Foti, F; Menghini, D; Orlandi, E; Spera, S; Vicari, S; Crinò, A; Valerio, Giuliana; Petrosini, L; Mandolesi, Laura
Spatial abilities and c-fos expression in hippocampal formation of enriched rats 1-gen-2012 De Bartolo, P; Burello, L; Mandolesi, Laura; Petrosini, L.
Learning by observation: insights from Williams syndrome 1-gen-2013 Foti, Francesca; Menghini, Deny; Mandolesi, Laura; Federico, Francesca; Vicari, Stefano; Petrosini, Laura
Cortical metabolic deficits in a rat model of cholinergic basal forebrain degeneration. 1-gen-2013 Gelfo, Francesca; Petrosini, L; Graziano, A; De Bartolo, P; Burello, L; Vitale, E; Polverino, Arianna; Iuliano, A; Sorrentino, Giuseppe; Mandolesi, Laura
Learning by observation: can a cognitive process be transformed into a powerful rehabilitation tool in the presence of intellectual disabilities 1-gen-2014 Foti, F.; Menghini, D.; Orlandi, E.; Rufini, C.; Valerio, Giuliana; Spera, S.; Crinò, A.; Vicari, S.; Petrosini, L.; Mandolesi, Laura
Spatial learning in Down and Williams syndromes analyzed through an ecological task 1-gen-2014 Mandolesi, Laura; F., Foti; De Bartolo, P; L., Petrosini
Learning by observation: how to improve the cognitive motor abilities 1-gen-2014 Orru', Stefania; Accarino, A; Foti, F; Martone, Domenico; Imperlini, Esther; Petrosini, L; Buono, Pasqualina; Mandolesi, Laura
Explorative function in Prader-Willi syndrome analyzed through an ecological spatial task 1-gen-2015 Foti, F; Menghini, D; Petrosini, L; Vicari, S; Valerio, Giuliana; Orlandi, E; Crinò, A; Spera, S; De Bartolo, P; Mandolesi, Laura
Learning by observation and learning by doing in Prader-Willi syndrome 1-gen-2015 Foti, F.; Menghini, D.; Orlandi, E.; Rufini, C.; Crinò, A.; Spera, S.; Vicari, S.; Petrosini, L.; Mandolesi, Laura
Are the deficits in navigational abilities present in the Williams syndrome related to deficits in the backward inhibition? 1-gen-2015 Foti, F.; Sdoia, S.; Menghini, D.; Mandolesi, Laura; Vicari, S.; Ferlazzo, F.; Petrosini, L.
Cibo, cervello e comportamento 1-gen-2016 Mandolesi, Laura
Manuale di psicologia generale dello sport 1-gen-2017 Mandolesi, Laura
Executive functions in sport. A preliminary study in elite volleyball players 1-gen-2017 Montuori, Simone; D'Aurizio, Giulia; Pesoli, Matteo; Foti, FRANCESCA IRENE; Curcio, Giuseppe; Mandolesi, Laura
Environmental Factors Promoting Neural Plasticity: Insights from Animal and Human Studies 1-gen-2017 Mandolesi, Laura; Gelfo, Francesca; Serra, L; Montuori, L; Polverino, Arianna; Curcio, G; Sorrentino, Giuseppe
Un videogioco per migliorare le abilità cognitivo-spaziali nei bambini con sindrome genetica 1-gen-2017 Montuori, Simone; Camastra, Francesco; Graviero, R; Sorrentino, Giuseppe; Valerio, Giuliana; Iavarone, Maria Luisa; Curcio, G; Costanzo, F; Petrosini, L; Foti, F; Mandolesi, Laura
Learning by observation and learning by doing in Down and Williams syndromes 1-gen-2017 Foti, F; Menghini, D; Alfieri, P; Costanzo, F; Mandolesi, Laura; Petrosini, L; Vicari, S.
Are young children able to learn exploratory strategies by observation? 1-gen-2018 Foti, FRANCESCA IRENE; Martone, Domenico; Orru', Stefania; Montuori, Simone; Imperlini, Esther; Buono, Pasqualina; Laura, Petrosini; Mandolesi, Laura
Mostrati risultati da 41 a 60 di 76
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile